22Ιούν

Φυστικοβούτυρο: όπως τα «καλοκαίρια» μου στο Chicago!

Πόσα χρόνια πίσω γυρίζω με αυτό το άρθρο; Μην με ρωτήσετε… δεν θα σας πω!

Φυστικοβούτυρο λοιπόν…Το άρωμα και η γεύση του, μου θυμίζει την παιδική και εφηβική μου ηλικία καθώς και τα «καλοκαίρια» μου στην Θεία στο Chicago! Ναι, στην Θεία και Νονά μου, την Καλλιόπη! You know… (έριξα και το Αμερικάνικο) κάτι σαν παλιά Ελληνική ταινία!!!

1

Το πρωινό αποτελούσε «ιεροτελεστία», στρογγυλοκαθόμασταν όλοι μαζί, ο θείος, η θεία, τα ξαδέρφια μου, η μαμά, o αδελφός μου και εγώ, ώστε να ξεκινήσει η ημέρα μας καλά!

Το φυστικοβούτυρο ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού μας, κάθε ημέρα! Αυτό βέβαια δεν με «πείραζε» καθόλου, διότι μου άρεσε πολύ και δεν χρειαζόταν να με «κυνηγά» η Μαμά και η Θεία για να το φάω! Ίσα-ίσα το ζητούσα! Το ήθελα στρωμένο επάνω σε μια λεπτή φέτα ψωμιού!

Φάτο «κάνει καλό» μου έλεγε η θεία μου! Είναι «δυναμωτικό»! Ξέρετε, ως μια άλλη «Διαιτολόγος», η Θεία! Ήξερε τα πάντα γύρω από την διατροφή! Βέβαια τότε, το μόνο που γνώριζα για το φυστικοβούτυρο, ήταν ότι απλά μου άρεσε η γεύση του και ότι ήταν «δυναμωτικό», που έλεγε η Θεία!

2

Τώρα όμως, γνωρίζω ακριβώς τι «τρέχει» με το φυστικοβούτυρο! Μη θέλοντας να μακρηγορήσω και να σας κουράσω, θα αναφέρω κάποια χαρακτηριστικά σχετικά με την διατροφική του αξία! Έχουμε και λέμε λοιπόν…

Το όνομα του είναι «παραπλανητικό», καθώς πολλοί πιστεύουν ότι πρόκειται για αληθινό βούτυρο, δεν είναι όμως τίποτα άλλο, από ένα πολτό ψημένων φιστικιών. Τα φιστίκια, όπως και σχεδόν όλοι οι ξηροί καρποί, έχουν υψηλή διατροφική αξία. Αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης, καλών λιπαρών (κυρίως μονοακόρεστων), αντιοξειδωτικών ουσιών και φυτικών ινών.

3

Λόγω της διατροφικής αξίας των φιστικιών, το φυστικοβούτυρο, αν και έχει αρκετές θερμίδες, μπορεί να αποτελέσει μια καλή τροφή, για προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις. Ωστόσο αν είναι να επιλέξεις το συμβατικό φυστικοβούτυρο, επιβαρύνεσαι με τα βλαβερά τρανς (trans)  λιπαρά, οπότε καλό είναι, να προτιμήσεις το φυσικό φυστικοβούτυρο που περιέχει μόνο δύο συστατικά: Φιστίκια και αλάτι.

Η Διατροφική αξία του φυσικού φυστικοβούτυρου ( περίπου 2 κουταλιές της σούπας) είναι η εξής: Θερμίδες(Kcal) 190, Υδατάνθρακες 6 γρ., Πρωτεΐνη 8 γρ., Λιπαρά 16 γρ.

4

Στην Ελλάδα, δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο όσο στην Αμερική που αποτελεί βασικό ημερήσιο προϊόν, άλλα τον τελευταίο καιρό κερδίζει έδαφος και εδώ, κυρίως από ανθρώπους που αθλούνται, λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Πρόσφατες μελέτες   έχουν δείξει, ότι βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, μειώνει τη συγκέντρωση γλυκόζης στο αίμα, και κατ’ επέκταση τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

ZEYKILH YPOGRAFH BLOG-new



Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email