11Δεκ

ημερολόγιο Διατροφής │ 10 τροφές για να «καταπολεμήσετε» τον πόνο της αρθρίτιδας!

Ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να αποφύγουμε, τις ασθένειες που έρχονται με την πάροδο της ηλικίας και μία από αυτές είναι η αρθρίτιδα! Η αρθρίτιδα είναι μία  φλεγμονή κατά την οποία τα λευκά κύτταρα του αίματος παράγουν ουσίες, που σκοπό έχουν να προστατεύσουν τον οργανισμό, από κάποια μόλυνση και από «ξένα σώματα», όπως βακτηρίδια και ιούς.

Αλλά όταν γίνεται ανεξέλεγκτη αυτή η φλεγμονή, σαν τον πόνο της αρθρίτιδας, μπορεί να είναι βασανιστική για τη σωματική και ψυχική κατάσταση του ατόμου. Ανεξάρτητα από τη μορφή της αρθρίτιδας, όπως στην  ρευματοειδή  αρθρίτιδα, στην  ουρική αρθρίτιδα ,στην  οστεοαρθρίτιδα, μπορούμε  να καταπολεμήσουμε  αυτούς τους  πόνους, με τις παρακάτω «σούπερ» τροφές:

  1. Μπανάνες

Είναι διαθέσιμες όλο τον χρόνο, μεταξύ όλων των άλλων φρούτων και  περιέχουν  όχι μόνο το γνωστό σε όλους μας κάλιο, αλλά και βιταμίνη Β6, βιταμίνη C και φολικό  οξύ, που μπορούν να μειώσουν την φλεγμονή.

  1. Λιπαρά ψάρια

Τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα  είναι απαραίτητα για να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής. Μπορείτε να τα  βρείτε στο σολομό, στο σκουμπρί,  στον τόνο και στις σαρδέλες. Φάτε το ψάρι ψημένο ή βρασμένο ώστε  να μειώσετε  τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων κατά 23% σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Χαβάης. Αν δεν είστε λάτρης της κατανάλωσης των ψαριών, μπορείτε να επιλέξετε  συμπληρώματα ιχθυελαίου σε μορφή κάψουλας.

  1. Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Αυτά τα λαχανικά είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, η οποία βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις κυτοκίνες (προ-φλεγμονώδη μόρια). Μερικά από τα πιο γνωστά σκούρα πράσινα  λαχανικά είναι το σπανάκι, το λάχανο και το μπρόκολο. Τα παραπάνω λαχανικά, έχουν υψηλότερη συγκέντρωση  ασβεστίου-σιδήρου και γι ‘αυτό είναι καλύτερα να καταναλώνονται περισσότερο  από άλλα λαχανικά ώστε να μειωθεί ο πόνος της αρθρίτιδας.

  1. Τυρί

Είναι γνωστό ότι είναι μία άριστη πηγή ασβεστίου, που  βοηθά στην ενίσχυση των οστών και παρέχει επίσης πρωτεΐνη για τους μυς και τους συνδετικούς ιστούς. Όπως και  οι μπανάνες, είναι πλούσιο  σε βιταμίνη Β6 και φολικό οξύ.

  1. Πράσινο Τσάι

Το πράσινο τσάι είναι «γεμάτο» με αντιοξειδωτικά, που ονομάζονται πολυφαινόλες, οι οποίες σε πρόσφατες μελέτες, ανακαλύφθηκε ότι εμποδίζουν  τα συμπτώματα εμφάνισης της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

  1. Ντομάτες

Το λυκοπένιο, το οποίο είναι γνωστό για τη μείωση της φλεγμονής στο σώμα μας, βρίσκεται σε μεγάλο ποσοστό  στις ντομάτες. Καταναλώστε τις ντομάτες ωμές , σε σάλτσες ή ως φυσικό  χυμό  και  σίγουρα θα σας βοηθήσει, μειώνοντας  τους πόνους από την φλεγμονή των αρθρώσεων.

  1. Τζίντζερ & Κουρκούμας

Τα μπαχαρικά αυτά που βρίσκονται συνήθως σε χώρες της Ασίας είναι γνωστά για την αντιφλεγμονώδη δράση  τους. Το συστατικό του κουρκουμά, που δίνει το κίτρινο χρώμα του, βοηθά στην σωστή ρύθμιση  της πρωτεΐνης (NF kappa-Β) που ενεργοποιεί τη διαδικασία της φλεγμονής. (H ΝF-kappa-B είναι μια σύνθετη πρωτεΐνη που ελέγχει την μεταγραφή του DNA, την παραγωγή κυτοκίνης και την επιβίωση των κυττάρων). Το Τζίντζερ από την άλλη πλευρά, μειώνει επίσης τις εντερικές φλεγμονές.

  1. Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο συμβάλλει σημαντικά  στη μείωση της φλεγμονής. Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος που η  μεσογειακή διατροφή είναι διάσημη για τα πλεονεκτήματά της για την υγεία του ανθρώπου, εξαιτίας της γενναιόδωρης ποσότητας του ελαιολάδου που χρησιμοποιείται σε αυτή.

  1. Μούρα

Η ανθοκυάνη, είναι μια φυτοχημική ουσία που βρίσκεται στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά. Αποδείχθηκε ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στη μείωση του κινδύνου των καρδιακών παθήσεων, βοηθά τους διαβητικούς, μειώνει τη πίεση του αίματος και επίσης, βοηθά στην πρόληψη της φλεγμονής. Τα βατόμουρα είναι χρήσιμα κατά τη φλεγμονή στο έντερο, ενώ οι γυναίκες που καταναλώνουν περισσότερες φράουλες, έχουν τα μικρότερα επίπεδα CRP στο αίμα τους.

  1. Δημητριακά ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς

Λόγω της  φυτικής ίνας που είναι πλούσια στα δημητριακά ολικής αλέσεως, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της C-δραστικής πρωτεΐνης στο αίμα, που είναι ένας δείκτης της φλεγμονής. Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε  δημητριακά ολικής αλέσεως, χωρίς πρόσθετη ζάχαρη. Επίσης, οι  ξηροί καρποί, είναι γεμάτοι με αντιοξειδωτικά, που βοηθούν το σώμα να επισκευάσει τις βλάβες που προκαλούνται από  την φλεγμονή.

Έτσι λοιπόν, καταπολεμήστε τον πόνο της αρθρίτιδας, προσθέτοντας  αυτές τις  10 «σούπερ» τροφές στη διατροφή σας και φωνάξτε δυνατά «αρθρίτιδα Τζους»! Σήμερα κιόλας!



 

 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email