09Δεκ

ημερολόγιο Διατροφής │Βράσε…ρύζι! Για την ακρίβεια, καστανό ρύζι!

Το καστανό ρύζι και τα άλλα προϊόντα ολικής άλεσης, είναι πιο υγιεινές επιλογές μιας και απελευθερώνουν τη γλυκόζη σταδιακά, λένε οι επιστήμονες, οι οποίοι μέσα από τις έρευνές τους συμπέραναν πως όσοι καταναλώνουν λιγότερο λευκό ρύζι τείνουν να έχουν και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, η κατανάλωση λευκού ρυζιού αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη, εξαιτίας της ταχύτατης αύξησης που προκαλεί στο σάκχαρο του αίματος.

Στην έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περίπου 200.000 άτομα από τις ΗΠΑ, η κατανάλωση λευκού ρυζιού συνδέθηκε με την εμφάνιση διαβήτη τύπου δύο. Συγκεκριμένα, όσοι έτρωγαν πέντε ή και περισσότερες μερίδες των 150 γραμμαρίων λευκό ρύζι ανά εβδομάδα, είχαν 17% αυξημένες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη σε σχέση με αυτούς που κατανάλωναν λιγότερες από δύο μερίδες μηνιαίως.

Αντίθετα, όσοι έτρωγαν δύο ή περισσότερες μερίδες καστανό ρύζι ανά εβδομάδα, είχαν 11% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη συγκριτικά με όσους κατανάλωναν λιγότερες από δύο μερίδες μηνιαίως.

Βάσει των αποτελεσμάτων, οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι αντικαθιστώντας πενήντα γραμμάρια ή το ένα τρίτο μιας τυπικής μερίδας λευκού ρυζιού με την ίδια ποσότητα καστανού, μπορεί να ελαττώσει μέχρι και 16% τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Το ίδιο συνέβη και με την αντικατάσταση του λευκού ρυζιού με προϊόντα ολικής άλεσης όπως μακαρόνια, ψωμί και νιφάδες βρώμης.

Σύμφωνα με τον Dr. Qi Sun και τους υπόλοιπους ερευνητές, τα παραπάνω οφείλονται κατά κύριο λόγο στην σύσταση των τροφών. Όπως και με όλα τα προϊόντα ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και απελευθερώνει αργά την ενέργειά του. Αντίθετα, το λευκό ρύζι έχει υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη – μια τιμή που μας δείχνει το πόσο ένα τρόφιμο αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

«Η αντικατάσταση επεξεργασμένων τροφών όπως το λευκό ρύζι με προϊόντα ολικής άλεσης, συμπεριλαμβανομένου του καστανού ρυζιού, συστήνεται για την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2», λέει η ερευνητική ομάδα του Χάρβαρντ.

Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί συνιστούν τουλάχιστον οι μισοί υδατάνθρακες από αυτούς που καταναλώνουμε να προέρχονται από τροφές ολικής άλεσης και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για όσους καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη.



 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email