13Μαρ

ώρα για φίτνες | Τα οφέλη της καρδιαγγειακής άσκησης!

Καρδιαγγειακή άσκηση, είναι η κάθε κίνηση που ανεβάζει τους παλμούς της καρδιάς και αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα. Υπάρχουν διάφορες μορφές και μεθόδους εκτέλεσης της καρδιαγγειακής άσκησης – όλες από τις οποίες θα έχουν συγκεκριμένα οφέλη και κατευθυντήριες γραμμές.

Αερόβιο. Για μερικούς είναι μια επίφοβη λέξη και για άλλους είναι ένα πάθος που δεν χορταίνουν. Με όποιο τρόπο κι αν το δει κανείς όμως, η καρδιαγγειακή άσκηση είναι ένα από τα βασικά συστατικά που δεν πρέπει ποτέ να παραλείψετε από ένα πρόγραμμα γυμναστικής.

Τα περισσότερα άτομα που εκτελούν καρδιαγγειακή άσκηση, την χρησιμοποιούν ως ένα τρόπο για να κάψουν επιπλέον θερμίδες και από τη στιγμή που κινείται το σώμα, πρόκειται να αυξήσει την ανάγκη για ενέργεια. Μερικές μορφές είναι ελαφρώς καλύτερες όταν μιλάμε αυστηρώς για απώλεια λίπους, αλλά όλες οι καρδιαγγειακές ασκήσεις, ανεξάρτητα από τη μορφή, θα σας βοηθήσουν να κάψετε θερμίδες. Δεδομένου ότι η απώλεια λίπους εξαρτάται από τις θερμίδες που καίγονται έναντι των θερμίδων που καταναλώνονται, αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ο λόγος για να κάνετε καρδιαγγειακή άσκηση, όμως, δεν τελειώνει με την απώλεια λίπους. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από οφέλη για την υγεία τα οποία λαμβάνετε από ένα τυπικό καρδιαγγειακό πρόγραμμα.

Το πρώτο όφελος είναι μια βελτιωμένη κατάσταση της καρδιάς σας. Η καρδιά σας είναι ένας μυς όπως κάθε άλλος και, προκειμένου αυτός να γίνει ισχυρός θα πρέπει να εργαστεί. Αν αποτύχετε να την δουλέψετε, αυτή θα αποδυναμώσει με την πάροδο του χρόνου και αυτό μπορεί να προκαλέσει μια ποικιλία από αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Με το να κάνετε την καρδιά σας να δουλεύει με ταχύτερο ρυθμό σε τακτική βάση, θα σας κρατήσει σε φόρμα και υγιείς. Πάρα πολλοί άνθρωποι νιώθουν κούραση εκτελώντας απλές κινήσεις, όπως ανεβαίνοντας τις σκάλες και ο κύριος λόγος για αυτό είναι επειδή παραμελούν να δουλεύουν την καρδιά τους. Ένας άλλος λόγος για να εκτελείτε καρδιαγγειακή άσκηση είναι τα οφέλη που παρέχει για το μεταβολισμό σας. Μαζί με την επιτάχυνση του καρδιακού ρυθμού, η καρδιαγγειακή άσκηση αυξάνει επίσης τον ρυθμό διαφόρων άλλων διεργασιών στο σώμα, επίσης γνωστοί ως ο μεταβολισμός σας.
Σε γενικές γραμμές, όσο πιο έντονη είναι η καρδιαγγειακή σας άσκηση, τόσο πιο αισθητή αύξηση θα δείτε στο μεταβολικό σας ρυθμό. Τα έντονα περιοδικά σπριντ (επίσης γνωστά ως HIIT) αυξάνουν τον μεταβολισμό στο μέγιστο με μια διαδικασία που ονομάζεται EPOC (περισσεύον μετα-προπονητική

κατανάλωση οξυγόνου). Η αύξηση του μεταβολισμού σημαίνει πως θα είστε σε θέση να διατηρήσετε το βάρος σας ευκολότερα.

Εκτελώντας καρδιαγγειακή άσκηση θα αλλάξει επίσης σημαντικά το ορμονικό προφίλ στο σώμα σας. Απελευθερώνονται ορμόνες που θα σας κάνουν να νιώθετε καλά και οι οποίες θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και της κούρασης, καθώς θα απελευθερώνονται επίσης ορμόνες που μειώνουν την όρεξη.

Τα άτομα που συμμετέχουν σε τακτική καρδιαγγειακή άσκηση έχουν συχνά μια πολύ πιο θετική προοπτική για τη ζωή μόνο και μόνο επειδή έχουν αποκομίσει τα ανακουφιστικά οφέλη αυτών των ορμονών

Tέλος, για όσους έχουν διαβήτη, η καρδιαγγειακή άσκηση θα βοηθήσει στη διαχείριση αυτής της κατάστασης. Με την εκτέλεση της άσκησης θα αυξηθεί η ικανότητα των μυών σας να χρησιμοποιήσουν τη γλυκόζη. Εκείνοι που ασκούνται τακτικά τείνουν να έχουν καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και δεν παρουσιάζουν τόσες πολλές εναλλαγές στο σάκχαρο του αίματος όσο αυτούς που δεν γυμνάζονται.

Γιώργος Κουρλιάς

Fitness & Personal Trainer



 

 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email