27Νοέ

ημερολόγιο Διατροφής │ Τροφές για υγεία και μακροζωία!

Πολλοί από μας ευχόμαστε να φτάσουμε στα 80 ή και 90 χρόνια ζωής! Οι περισσότεροι θα τα καταφέρουμε, αλλά το να φτάσει κάποιος σε μεγάλη ηλικία δεν είναι και τόσο ιδανικό αν δεν έχει την υγεία να απολαύσει κάθε χρόνο της ζωής του. Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό της υγείας καθώς μεγαλώνουμε; Οι σωστές τροφές-διατροφή αρχικά(το καύσιμο)! και συμπληρωματικά η άσκηση. Αν θέλετε λοιπόν να ξεκινήσετε να χτίζετε την υγεία σας, προσθέστε σαν αρχή αυτές τις 5 κατηγορίες τροφών στην διατροφή σας.

Σόγια για τον έλεγχο της χοληστερίνης

Έχει αποδειχθεί ότι η σόγια μειώνει σημαντικά τη χοληστερίνη, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι προλαμβάνει τις καρδιακές παθήσεις. Επιπλέον, η σόγια έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, που είναι απαραίτητος κυρίως στις γυναίκες.

Φυτικές ίνες

Απαραίτητες για ολόκληρο το σώμα. Στα παλαιότερα χρόνια, η διατροφή του ανθρώπου βασιζόταν κυρίως σε μη επεξεργασμένες τροφές που ήταν “φορτωμένες” με φυτικές ίνες. Αυτές λοιπόν κρατούσαν την χοληστερίνη και το σάκχαρο στο αίμα σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς επίσης βοηθούσαν να λειτουργεί άριστα το γαστρεντερικό σύστημα. Η σύγχρονη εποχή δυστυχώς “επιβάλλει” την εύκολη λύση: fast food, και γενικά έτοιμα φαγητά μας κρατούν μακριά από τις απαραίτητες φυτικές ίνες. Γι’ αυτό οι περισσότεροι από εμάς χρειάζεται τουλάχιστον να διπλασιάσουμε την ποσότητα φυτικών ινών που προσλαμβάνουμε καθημερινά ούτως ώστε να ωφεληθούμε από αυτές.

Αντιοξειδωτικές “υπέρ” τροφές που προστατεύουν τα κύτταρα και την καρδιά

Οι τροφές αυτές έχουν έντονα χρώματα: Σκούρο μπλε, κόκκινο, πράσινο ή πορτοκαλί. Οι ουσίες που δίνουν το χρώμα περιέχουν θρεπτικά συστατικά που βοηθούν ενάντια στις καρδιακές παθήσεις και τον καρκίνο, και επιπλέον βελτιώνουν την μνήμη. Για παράδειγμα:
Σκούρο πράσινο: Μπρόκολο ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου, σπανάκι ως καλή πηγή ασβεστίου.
Κόκκινο: Κόκκινες τομάτες, ειδικά μαγειρεμένες , είναι καλή πηγή λυκοπείνης ενάντια στον καρκίνο του προστάτη
Πορτοκαλί: Καρότα, πορτοκάλια, για υγιή πνευμόνια και υγιές δέρμα.
Σκούρο μπλε, κόκκινο: Δαμάσκηνα, βατόμουρα, φράουλες, κεράσια ενάντια στα καρδιακά νοσήματα, βοηθούν το συκώτι και βελτιώνουν τη νοητική λειτουργία.

Ασβέστιο για τα κόκκαλα

Για γερά κόκκαλα χωρίς αρθρίτιδα προσθέστε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, γάλα και τυρί με χαμηλά λιπαρά.
Το ασβέστιο κρατά τα δόντια γερά, βοηθά στην απώλεια βάρους και εμποδίζει την εμφάνιση πολυπόδων στο έντερο.

Νερό για ενέργεια και υγιές δέρμα

Οι περισσότεροι από εμάς δεν πίνουμε αρκετό νερό , που είναι άκρως απαραίτητο για να αποβάλλει ο οργανισμός τις τοξίνες, βοηθά στην ενυδάτωση των ιστών, και δίνει ενέργεια. Ένας έξυπνος τρόπος για να πίνουμε νερό πιο εύκολα, είναι να το “αρωματίζουμε” με φέτες, λεμόνι, πορτοκάλι, ή λάιμ.



 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email