22Νοέ

φουντ Μπλόγκερ | Εσύ… γνωρίζεις τι είναι το κεφίρ;

Παραδοσιακά το  κεφίρ, έχει μια μακρά ιστορία στη Ρωσία και  σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου είναι γνωστό για τα εξαιρετικά οφέλη του  για την υγεία.

Τι είναι;

Το γαλακτοκομικό αυτό ποτό είναι ένα σύνθετο συμβιωτικό μίγμα μικροοργανισμών, παράγεται από οποιονδήποτε τύπο γάλακτος (αγελαδινό, κατσικίσιο, πρόβειο κ.α.) με τη χρήση κόκκων κεφίρ, μια αποικία φιλικών βακτηρίων (προβιοτικών) που στην όψη μοιάζουν με κουνουπίδι. Η τελική μορφή του μοιάζει με αυτήν του γιαουρτιού, είναι εύγεστο, εύπεπτο και υγιεινό.

Έχει μια χαρακτηριστική ξινή, αλλά ταυτόχρονα  δροσερή γεύση.  Αυτό που διακρίνει το κεφίρ από άλλα τα προβιοτικά τρόφιμα όπως το γιαούρτι, είναι ότι περιέχει ένα ευρύτερο φάσμα των ωφέλιμων βακτηρίων μαζί με ζυμώσεις, οι οποίες συνεργάζονται για να δώσουν στο κεφίρ τα οφέλη για την υγεία του ανθρώπου.

Γιατί είναι υγιές;

Αυτά τα  θρεπτικά  προβιοτικά τρόφιμα, παρέχουν  μια ποικιλία από βακτήρια που υποστηρίζουν την ανάπτυξη των σημαντικών επωφελών βακτηρίων στο εντερικό σωλήνα. Αυτά τα εντερικά βακτήρια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό  και πεπτικό  μας σύστημα, καθώς και  την υποστήριξη της παραγωγής νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη, και η σύνθεση των βιταμινών Β12 και Κ2 στο έντερο.

Επιστημονικές μελέτες έχουν βρει πολλά στοιχεία που δείχνουν, ότι η κατανάλωση προβιοτικών  τακτικά  όπως το κεφίρ μπορεί να προωθήσει την καλύτερη υγεία και την πρόληψη των ασθενειών. Το κεφίρ  μπορεί να βελτιώσει την πέψη και την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς διαθέτει αντι-βακτηριακές ιδιότητες. Είναι εύπεπτο και καλά ανεκτό από άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, καθώς περιέχει λακτάση, το ένζυμο που διασπά τη λακτόζη.

Αυτή η πλούσια σε θρεπτικά συστατικά σούπερ τροφή,  παρέχει επίσης  σημαντικές βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, συμπεριλαμβανομένων  του ασβεστίου, της βιταμίνης D και Κ2, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για  την υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης. Τρώγοντας τακτικά κεφίρ,  συμβάλλεται στην ενίσχυση της πρόσληψης βιταμίνης Β12, που απαιτείται από το σώμα, για την καλύτερη  λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος.

Ο καλύτερος τρόπος για να γευτείτε το κεφίρ είναι να το πιείτε όπως είναι, να το περιχύσετε σε μούσλι ή να το προσθέσετε σε smoothies.



Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email