26Ιούλ

Το αλάτι είναι δημοφιλές μπαχαρικό αλλά κρύβει κινδύνους!

Το αλάτι είναι δημοφιλές μπαχαρικό, άλλά κρύβει κινδύνους με την αλόγιστη χρήση του. Το αλάτι χρειάζεται σε πολλές λειτουργίες του σώματος, όπως στο αίμα, που είναι βασικός ηλεκτρολύτης και διατηρεί σε φυσιολογικά πλαίσια με διάφορους μηχανισμούς (ορμόνες, νεφρική λειτουργία, διατροφή). Η πτώση του νατρίου κάτω από τα κανονικά επίπεδα είναι επικίνδυνη, μπορεί ακόμη να οδηγήσει στο θάνατο. Αντίθετα, η υπερβολική κατανάλωση του δημιουργεί σοβαρούς κίνδυνους στον οργανισμό μας!

Αλάτι και υψηλή πίεση!

Η απρόσεχτη, υπερβολική κατανάλωση αλατιού, δημιουργεί σοβαρούς μακροχρόνιους κινδύνους για την υγεία. Από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης υψηλής πίεσης είναι η υπερβολική πρόσληψη αλατιού. Η υψηλή πίεση είναι σοβαρή χρόνια πάθηση. Μπορεί να προκαλέσει καρδιακή ανεπάρκεια, εγκεφαλικό επεισόδιο και νεφρική ανεπάρκεια. Η υψηλή πίεση μπορεί να υπάρχει, να εξελίσσεται και να δημιουργεί σοβαρές βλάβες χωρίς ο ασθενής να το καταλαβαίνει. Γι’ αυτό, η ασθένεια έχει ονομασθεί “ο σιωπηλός δολοφόνος”. Η μείωση της πρόσληψης αλατιού και η διατήρηση της στα πλαίσια των φυσιολογικών αναγκών, μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή πάθηση κατά 20%.

Πόσο αλάτι χρειάζεται ο οργανισμός μας;

Οι ανάγκες μας σε αλάτι κάθε μέρα, δεν ξεπερνούν τα 5 γραμμάρια (περίπου η ποσότητα που περιέχεται σε 1 κουταλάκι του γλυκού). Δυστυχώς, πολλοί είναι εκείνοι που καταναλώνουν πολύ περισσότερο από ότι χρειάζεται ο οργανισμός τους και συχνά πάνω από 10 γραμμάρια ημερησίως. Τα έτοιμα φαγητά που αγοράζουμε και τα προπαρασκευασμένα τρόφιμα, είναι πολύ πλούσια σε αλάτι. Υπολογίζεται ότι 75% του αλατιού που τρώμε προέρχεται από έτοιμα φαγητά ή τρόφιμα.

Πως να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλατιού!

  • Μην προσθέτετε αλάτι στο φαγητό σας. Τα ίδια τα τρόφιμα έχουν αρκετό για τις ανάγκες σας.
  • Περιορίστε το αλάτι που βάζετε στα φαγητά κατά το μαγείρεμα.
  • Χρησιμοποιείτε άλλα μπαχαρικά που εμπλουτίζουν τις γεύσεις των φαγητών.
  • Ελέγχετε την περιεκτικότητα σε αλάτι των έτοιμων ή προπαρασκευασμένων φαγητών που αγοράζετε.
  • Διαβάζετε τις ετικέτες των προϊόντων για να γνωρίζετε το περιεχόμενο τους σε αλάτι.

Σχετικά
Δώστε προσοχή στις ετικέτες των τροφίμων



 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email