08Μαΐ

ημερολόγιο Διατροφής │ Πόσο πεινασμένος/η είσαι στην πραγματικότητα;

Το κλειδί για την υγιεινή διατροφή βρίσκεται στο μυαλό μας!

Το φαγητό είναι μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις στη ζωή, ιδιαίτερα όταν έχουμε συναίσθηση, του τι τρώμε! Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι αναπτύσσουν μια πολύπλοκη και  «δυστυχισμένη» σχέση με το φαγητό και είναι αδύνατο να το αντιμετωπίσουν ως κάτι, μη προβληματικό. Το να τρως με συναίσθηση, έχει σχέση με το να κάνεις απλές επιλογές και να αποκτήσεις καλύτερη σχέση με το φαγητό!

Αντί να δημιουργήσεις μια συνεχή πάλη με το τι να φας, απομακρύνσου από την ιδέα των «καλών» και «κακών» τροφών και να σκέφτεσαι τις τροφές ως «καθημερινές» και «μερικές φορές». Έχω επανειλημμένως τονίσει, ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε τροφές και κατ’ επέκταση φαγητά, αλλά την ποσότητα και την συχνότητα που τα καταναλώνουμε!

Ξέρεις…κανείς δεν πρόσθεσε βάρος τρώγοντας ένα κομμάτι μουσακά! Αντίθετα όμως, εάν θέλεις να καταναλώσεις μεγαλύτερη ποσότητα και αρκετά συχνά, σίγουρα θα αρχίσει η ζυγαριά σου να ανεβαίνει!

Πώς να ξεκινήσεις σήμερα κιόλας!

  1. Να πίνεις άφθονο νερό.

  2. Όποτε είναι δυνατό, κατανάλωσε τροφές οι οποίες είναι πιο κοντά στην αρχική μορφή τους. Αύξησε την πρόσληψή σου σε λαχανικά και προϊόντα ολικής αλέσεως και αποφύγετε τα ζαχαρούχα και επεξεργασμένα τρόφιμα, χωρίς αυτό να γίνετε εμμονή!

  3. Σε κάθε γεύμα να κάθεσαι και να μην κάνεις ταυτόχρονα άλλες δουλειές: Μην διαβάζεις, βλέπεις τηλεόραση ή χαζεύεις στο διαδίκτυο. Δώσε προσοχή στην εμπειρία του φαγητού και απόλαυσε κάθε μπουκιά σου!

  4. Σημείωσε μια ώρα μετά το γεύμα, ώστε να αξιολογήσεις το πώς αισθάνεστε. Είσαι πιο ενεργητικός/η ή πιο ληθαργικός/η; Άρχισε να παρατηρείς τις τροφές που σε κάνουν να νιώθεις καλά και αυτές που όχι. Δείξε εμπιστοσύνη το σώμα σου, μπορεί να σε διδάξει!

  5. Ξεκίνησε, με το να βρεις φυσικές τροφές που πραγματικά απολαμβάνεις! Κάνε μια λίστα με αυτές!

  6. Μάθε να αναγνωρίζετε το πραγματικό αίσθημα της πείνας και απέφυγε τις λιγούρες, ώστε να τρως, όταν πεινάς πραγματικά!

  7. Παρατήρησε την τάση σου να τρως συναισθηματικά. Μην κατηγορείς τον εαυτό σου, αν βρεθείς σ’ αυτή τη θέση, αλλά να είσαι σε θέση να αναγνωρίσεις τα συναισθήματα που βιώνεις και να είσαι ευγενικός/η και με κατανόηση για τον εαυτό σου!



Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email