13Μαρ

ημερολόγιο Διατροφής | Μήπως… το μυαλό σου δε θέλει να χάσεις κιλά;

Μετράς θερμίδες, μερίδες και τα βήματά σου (όταν θέλεις να χάσεις κιλά) επειδή θέλεις τα πάντα να είναι μετρήσιμα! Όμως, υπάρχει και μια άλλη πλευρά στην απώλεια βάρους που πολλοί από εσάς αγνοείτε!

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, μόνο ένας στους δέκα ανθρώπους πιστεύουν ότι τα συναισθηματικά τους προβλήματα (που μπορεί να οδηγήσουν στην υπερβολική κατανάλωση φαγητού) έχουν σχέση με την απώλεια βάρους.

Μία  μελέτη από το Orlando Health ρώτησε 1.005 Αμερικανούς, ποια πιστεύουν ότι είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν όταν πρόκειται να χάσουν βάρος. Έπειτα από αξιολόγηση των στοιχείων:

  • 38% των συμμετεχόντων, πίστευαν πως η έλλειψη άσκησης είναι το πιο δύσκολο εμπόδιο για να ξεπεράσουν
  • 30% είπαν ότι το να τρώνε τις σωστές τροφές είναι το πιο δύσκολο κομμάτι
  • 20% ανέφεραν ότι το οικονομικό βάρος του να ακολουθούν μια υγιή ζωή για πάντα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα
  • 12% (μόνο) σκέφτονταν ότι η «ψυχολογική υγεία» είναι το πιο σημαντικό φράγμα να σπάσουν όσον αφορά την απώλεια βάρους

Τις περισσότερες φορές, τείνουμε να σκεφτόμαστε πως το σώμα και το μυαλό μας είναι διαχωρισμένα, όμως είναι απολύτως αλληλένδετα. Ο καθένας από εμάς τρώει συναισθηματικά και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και υγιές. Παρόλο που το φαγητό μάς κάνει να νιώθουμε ότι μας αγαπούν και μας αποδέχονται, δυστυχώς, οι επιδράσεις αυτές είναι μόνο προσωρινές.  Ανεξαρτήτως του πόσο περιορίζεις τον εαυτό σου διατροφικά ή πόσες ώρες συμπληρώνεις στο γυμναστήριο, η συναισθηματική σου ανάγκη για φαγητό, μπορεί να σε εμποδίσει να επιτύχεις τους στόχους σου.

Ενώ αυτό είναι πολύ απογοητευτικό, το να κάνεις μια παύση και να παρατηρήσεις πώς νιώθεις σωματικά και ψυχολογικά εκείνη τη στιγμή, μπορεί να κάνει την τεράστια διαφορά στο να επιτύχεις τους στόχους σου για την απώλεια βάρους.

Παρακάτω σου δίνω κάποιες από τις κατευθυντήριες γραμμές,  ώστε να μπορέσεις να χτίσεις μια πιο υγιή σχέση με το φαγητό:

Ρώτησε τον εαυτό σου αν πραγματικά πεινάει

Την επόμενη φορά που θα πιάσεις τον εαυτό σου μπροστά από το ψυγείο, κάνε ένα βήμα πίσω και ρώτησε: «Πεινάω πραγματικά;»  Εάν ναι, φάε κάτι. Εάν όχι, ρώτησε: «Γιατί θέλω να φάω;» Ίσως είσαι αγχωμένος από τη δουλειά σου και ψάχνεις έναν τρόπο να χαλαρώσεις ή απλά βαριέσαι πάρα πολύ; Σε κάθε περίπτωση προσπάθησε να βρεις μια εναλλακτική δραστηριότητα, ώστε να ικανοποιήσεις πραγματικά τη συναισθηματική σου ανάγκη.

Όχι στους περιορισμούς

Ένα από τα ισχυρότερα εναύσματα του συναισθηματικού φαγητού είναι ο περιορισμός και η στέρηση. Όταν βγάζεις «απαγορευμένες» τροφές από την διατροφή σου για μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να αδυνατίσεις, παθαίνεις  ψύχωση με αυτές  και καταλήγεις να τρως μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές, αργότερα. Δίνοντας στον εαυτό σου την άδεια να φας τα τρόφιμα που πραγματικά αγαπάς, θα σε βοηθήσει να σταματήσεις να βάζεις το αγαπημένο σου γλυκό σε περιορισμό και έτσι να το παρακάνεις τρώγοντας το αργότερα, ανεξέλεγκτα.

Κράτησε ημερολόγιο

Σημειώνοντας τι τρως και πώς νιώθεις αφού φας, θα σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις τα πραγματικά συναισθήματα που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες λιγούρες σου. Μόλις συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις τραγανές, αλμυρές λιχουδιές κάθε φορά που νιώθεις εκνευρισμένος, αυτό θα σου δώσει κίνητρο να βρεις άλλες διεξόδους αντιμετώπισής του.

Συνάντησε ένα διατροφολόγο

Αν το «συναισθηματικό φαγητό» έχει αρχίσει να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή σου, στην υγεία σου  ή αν παλεύεις με την αμέτρητη κατανάλωση φαγητού, ένας επιστήμονας διατροφολόγος θα σε βοηθήσει δίνοντας σου σωστές διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές ώστε να τρως σωστά, χωρίς στέρηση και με γνώμονα πάντα ποιες είναι οι δικές σου πραγματικές, διατροφικές ανάγκες.



 

 

 

 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email