17Ιαν

ημερολόγιο Διατροφής │ Σούπερ-τροφές που θα σε βοηθήσουν!

Η νέα χρονιά είναι γεγονός και όπως συνήθως συμβαίνει, όλοι μας θέλουμε να αλλάξουμε  πράγματα  ή να προσθέσουμε καινούργια, που θα αλλάξουν τη ζωή μας προς το καλύτερο! Μέσα σε όλα αυτά, συμπεριλαμβάνεται και η σωστή διατροφή, που θέλουμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας.

Και, επειδή, όπως λέει και η παροιμία, «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», καλό είναι να αλλάξεις διατροφικές συνήθειες από την αρχή της χρονιάς, αφενός για να δεσμευτείς και να έχεις κάτι να περιμένεις, αφετέρου για να έχεις ένα μεγάλο χρονικό διάστημα μπροστά σου μέχρι το καλοκαίρι, που ως γνωστόν όλοι θέλουμε να απαλλαγούμε από το περιττό μας βάρος γρήγορα, χωρίς να αγχωθούμε!

Σίγουρα θα έχεις ακούσει για τις σούπερ- τροφές (Superfoods), που σκοπό έχουν να βελτιώσουν την κατάσταση της υγείας μας (να μειώσουν τη  χοληστερίνη, να μειώσουν  τον κίνδυνο εμφάνισης των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου) και ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, να μας φτιάξουν την διάθεση.

Τώρα μπορείς να καταλάβεις γιατί ονομάζονται σούπερ -τροφές. Όταν ενσωματώνονται σε ένα πλάνο  υγιεινής διατροφής, είμαστε σε θέση να διατηρήσουμε ή να αποκτήσουμε  το σωστό σωματικό μας βάρος, να  καταπολεμήσουμε  ή να μην εμφανίσουμε κάποια νόσο και έτσι να  ζήσουμε ακόμη περισσότερο.

Παρακάτω θα δεις τις πιο σημαντικές σούπερ-τροφές που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις τη «φόρμα» που χρειάζεσαι για το καλοκαίρι:

Μύρτιλα

Τα Μύρτιλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, C, Ε και Β-καροτίνη, σε σάκχαρα, σε κάλιο, μαγνήσιο, φωσφόρο, ανόργανα οξέα, μεταλλικά άλατα, πηκτίνη και φυτικές ίνες. Αντίθετα, είναι φτωχά σε νάτριο, λιπαρά και θερμίδες και γι’ αυτό εντάσσονται στις φυσικές τροφές μεγάλης ενέργειας που κρατούν το σώμα υγιές και νεανικό.

Κολοκύθι

Η υψηλή περιεκτικότητα αυτού του μικρού λαχανικού σε φυτικές ίνες, νερό, βιταμίνη Α και C, κάλιο, ασβέστιο και φυλλικό οξύ παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία των ματιών, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, στην ενδυνάμωση της καρδιάς και των πνευμόνων και στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο κολοκύθι περιέχει περισσότερο από 200% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης της  βιταμίνης Α, καθώς  περιλαμβάνει  και το 10% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης  μαγνησίου, το οποίο αποδεδειγμένα μειώνει τον κίνδυνο εκδήλωσης εγκεφαλικού και καρδιακού επεισοδίου.

Σολομός

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο σολομός είναι πλούσιος σε ω -3 λιπαρά οξέα, σε νιασίνη, σε παντοθενικό οξύ, σε ριβοφλαβίνη, σε  βιταμίνη D, σε βιταμίνες της ομάδας Β (κυρίως Β6 και Β12). Από την άλλη πλευρά, είναι χαμηλός σε θερμίδες και σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, δεν περιέχει καθόλου υδατάνθρακες και αλάτι, ωστόσο ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο υψηλό ποσοστό χοληστερίνης που διαθέτει.

Επίσης, συντελεί  στην ελάττωση της κατάθλιψης, των προβλημάτων όρασης, της νόσου Alzheimer, των αρθριτικών και της οστεοπόρωσης.

Συνιστάται μια εβδομαδιαία κατανάλωση  300 – 400 g  σολομού.

Τσάι (πράσινο ή μαύρο)

Το μαύρο και  το πράσινο τσάι έχουν την ίδια συνολική αντιοξειδωτική δύναμη. Ωστόσο, το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που ονομάζονται επιγαλλοκατεχίνη (EGCG). Αυτά καταστρέφουν τα καρκινικά κύτταρα και αναστέλλουν  την ανάπτυξή τους. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι οι άνδρες που έπιναν πράσινο τσάι  τακτικά μείωσαν την κακή  χοληστερόλη, σε σχέση με όσους δεν έπιναν.

Γαλοπούλα

Έχει λευκό νόστιμο κρέας, με ελάχιστα λιπαρά και μικρή θερμιδική απόδοση, αλλά με μεγάλη διατροφική αξία! Η γαλοπούλα έχει πολλές θρεπτικές ιδιότητες, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και πολλές βιταμίνες (Β6, Β3, Β2, Β12), σίδηρο (ανεβάζει τον αιματοκρίτη), φώσφορο (για γερά οστά και δόντια) και κάλιο (καρδιολογική δράση). Η γαλοπούλα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, αμινοξύ που συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης, που με τη σειρά της χαρίζει αισθήματα χαλάρωσης και ευφορίας στον οργανισμό.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι μάς δίνει όλα τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος: Πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπαρά, ασβέστιο, φώσφορο,  μέταλλα και ιχνοστοιχεία, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Α και Β. Περιέχει ασβέστιο και φώσφορο, οπότε είναι πολύ σημαντικό για την υγεία των οστών και των δοντιών μας. Επίσης, χάρη στους μικροοργανισμούς που περιέχει δρα προστατευτικά για το έντερο, δεδομένου ότι είναι πλούσια πηγή προβιοτικών. Και, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, φαίνεται να βοηθάει στην απώλεια βάρους, να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα αλλά και να προφυλάσσει από κάποιες μορφές καρκίνου (π.χ. της ουροδόχου κύστης).

Σε προτρέπω, σήμερα κιόλας, να επισκεφθείς την/τον διατροφολόγο σου, για να σου συντάξει εξατομικευμένα πλάνα διατροφής καθώς και χρήσιμες συμβουλές, ώστε να επιτύχεις τους στόχους σου!!! Happy Eating!!!



Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email