13Ιούλ

φουντ Μπλόγκερ │ Σπιρουλίνα: δεν είναι φύκια αλλά «μεταξωτές κορδέλες»!

Η Σπιρουλίνα, είναι ένα μπλε-πράσινο φύκι και αποτελεί έναν από τους φυσικούς οργανισμούς που πρωταγωνιστούν στην καταπολέμηση των λοιμώξεων.

«Υπερτροφή» ή «τροφή του μέλλοντος» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που θα συναντήσεις για την σπιρουλίνα! Τα τελευταία χρόνια, έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι «μετοχές» της και δικαίως συμβαίνει αυτό!

1

Αποτελεί το επίκεντρο πολλών ερευνών και μελετών, για τα πιθανά οφέλη της στο ανοσοποιητικό μας σύστημα και την ιδιότητά της να καταπολεμά λοιμώξεις. Αυτοί οι οργανισμοί που μοιάζουν με φυτά είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνη, βιταμίνες Β, σίδηρο και ιχνοστοιχεία, κάτι που τους καθιστά ως ένα πολύ ενδιαφέρον βοήθημα στην ιατρική κοινότητα!

Πού Βρίσκεται

Η σπιρουλίνα, είναι οργανισμοί που μοιάζουν με φυτά και συνήθως, βρίσκονται σε νερά που περιέχουν αλάτι και σε μεγάλες λίμνες με φρέσκο νερό. Η παρουσία αυτών των φυκιών, προσδίδει στο νερό ένα σκούρο πράσινο χρώμα και αναπτύσσονται σε θερμά κλίματα. Ας δούμε όμως, ποια είναι τα οφέλη της στον οργανισμό μας και σε ποιες περιπτώσεις δεν ενδείκνυται η κατανάλωσή της.

Πώς βοηθά τον οργανισμό μας

Πέραν του ότι τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα κι έτσι δεν είμαστε ευάλωτοι σε κάθε είδους ασθένεια, που μπορεί να μας προσβάλλει και να μας ρίξει στο κρεβάτι, η σπιρουλίνα μας παρέχει πλήθος ευεργετικών για τον οργανισμό μας δράσεων. Συγκεκριμένα:

  • Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, εμποδίζοντας τη δημιουργία και τη δράση των ελεύθερων ριζών, που επιτίθενται στα κύτταρα και δρώντας κατά του καρκίνου.

  • Μας αποτοξινώνει και διεγείρει ιστούς και όργανα του ανθρώπινου σώματος, απαραίτητα για την αποβολή των τοξινών.

  • Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης, αλλά και του σακχάρου του αίματος.

  • Δρα αποτρεπτικά ως προς την εμφάνιση σιδηροπενικής αναιμίας.

  • Κάνει καλό στην καρδιά, μειώνοντας τον κίνδυνο προσβολής από καρδιακές παθήσεις, εμποδίζοντας τη συγκέντρωση χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία.

  • Μειώνει τις επιπτώσεις τις αρθρίτιδας.

  • Αποτρέπει την εμφάνιση της οστεοπόρωσης.

  • Δρα θετικά σε περιπτώσεις κατάθλιψης.

  • Καταστέλλει την όρεξη και βοηθά στον έλεγχο του βάρους.

 2

Πότε δεν συνίσταται η κατανάλωσή της!

Αν και η σπιρουλίνα είναι αποδεδειγμένα ασφαλής και παράγεται με φυσικό τρόπο, υπάρχει περίπτωση να φέρει κάποια ανεπιθύμητα αποτελέσματα (όταν δεν λαμβάνεται σωστά με επαρκή λήψη νερού) ή και να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις. Για το λόγο αυτό, συμβουλευτείτε πρώτα το ιατρό σας πριν προχωρήσετε στη λήψη της.

Έχετε υπόψη ότι:

  • Όσοι πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο, όπως για παράδειγμα φαινυλκετονουρία, δεν μπορούν να μεταβολίσουν την φαινυλαλανίνη. Λόγω του ότι η σπιρουλίνα είναι πλούσια σε αμινοξέα, καλό θα είναι να την αποφύγουν.

  • Αυτοί που πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα όπως λύκο, ρευματοειδή αρθρίτιδα κ.ο.κ., θα πρέπει επίσης να αποφύγουν τη λήψη της, καθώς μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση, λόγω του ότι τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

  • Οι γυναίκες που βρίσκονται σε περίοδο εγκυμοσύνης ή θηλασμού, θα πρέπει να συμβουλευτούν το γιατρό τους, πριν ξεκινήσουν τη λήψη σπιρουλίνας.

Σε τι μορφή θα την βρεις στην αγορά

Η σπιρουλίνα βρίσκεται στα φαρμακεία και σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων, σε μορφή χαπιού, σκόνης και νιφάδων. Η σκόνη και οι νιφάδες μπορούν να προστεθούν σε σούπες, σαλάτες, χυμούς κ.ο.κ., ενώ αν την αγοράσετε σε κάψουλες, την καταναλώνετε με ένα ποτήρι νερό πριν από τα κυρίως γεύματα. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 1 με 3 γραμμάρια.

 



 

 

Share This Story, Choose Your Platform!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email